Sárgadinnye vitamin

A sárgadinnye vitamin tartalomban nagyon gazdag, ezen kívül az ásványi anyag tartalma is igen jelentős. Ráadásul a kalóriatartalma meglehetősen alacsony, viszont magas a rost és a víz tartalma is. Ezek együttes hatása miatt a sárgadinnye hatása a szervezetre, igazán jótékony. Tudták ezt már őseink is, hiszen az ókor óta ismert és termesztett növény. Mindennapi fogyasztása – ameddig a szezon tart – mindenképpen ajánlott.

Hazai sárgadinnyével július közepétől találkozhatunk a piacok, bevásárlóközpontok polcain. A sárgadinnye érése a cukortartalmát is befolyásolja, hiszen minél naposabb az idő, annál magasabb lehet a cukortartalma. Azonban arra figyelni kell, hogy a sárgadinnye cukortartalma önmagában is meglehetősen magas, így cukorbetegek csak mértékkel, nagy odafigyelés mellett fogyaszthatják. 

Sárgadinnye vitamin tartalma

A sárgadinnyében megtalálhatóak az alábbi vitaminok: A-, B1-, B2-, C-, E- vitamin, valamint rostok. Az ásványi anyagok közül gazdag kalciumban, vasban, foszforban, magnéziumban, rézben, krómban, folsavban.  Emellett még a béta-karotin tartalma is igen magas, akárcsak a sárgarépának.

A napi ajánlott C-vitamin mennyiségünket 20 dkg sárgadinnye tökéletesen fedezi. A sárgadinnye az alábbi hatásokkal bír:

  • vértisztító
  • vizelethajtó
  • hashajtó
  • frissítő
  • nyugtató

Ráadásul mivel nem kalóriadús étel, ezért kiemelkedő szerepet játszik a kalóriaszegény diétákban is. Hiszen 25 dkg sárgadinnyében körülbelül 230 kalória található. Fogyasztásával pedig nagy mértékű jóllakottság érzést okoz, így is segítve a túl evést. Ezért még sárgadinnye diétát is szoktak tartani a nagyobb eredmény érdekében. Mivel a víztartalma is rendkívül magas, emiatt hashajtónak is használható.

Sárgadinnye vitaminjainak hatása a bőrre 

A sárgadinnyében található vitaminok az egészséges bőr megtartásában is nagy szerepet játszanak. Hiszen a benne található nagy mennyiségű C-vitamin elősegíti a szervezetünkben a kollagéntermelést, amely javítja a bőr rugalmasságát, és késlelteti a bőr öregedését. Az A-vitamin-tartalma miatt pedig küzdhetünk a ráncok és a pigmentfoltok kialakulása és terjedése ellen. Rendszeres fogyasztásával elősegítjük a bőr víztartalmának megőrzését, szerepet játszik a faggyú- és verejtékmirigyek szabályozásában, és béta-karotint tartalmaz, amely védelmet nyújt a napégés ellen.

https://hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%A1rgadinnye

Vissza a kategória cikkeihez